lördag 30 januari 2010

Nu har det gått snart en vecka igen Har blivit förkyld igen också.Det är så himla drygt med nästäppa och rinnsnuva om vartannat.
Men jag har inte vart hemma från jobbet ändå,det har man ju för sjutton inte råd med. Dom dra ju över tusen spänn i karens första dan.
Mag sjukan går visst också både på jobbet och på byn.Gudskelov så har jag klarat mej från den.

Igår var jag och Martin in till Ludvika en sväng.Har lovat honom ett eget bankkonto och leg. om han sköter sej i skolan och hemma ockå,givetvis. Det har vart lite si och så med det,men jag tänkte ge en liten "morot" så kanske att det går lättare med det,eller vad tror ni? Skriv gärna vad ni tycker är bra.
Handlade lite ockå när vi ändå var i stan.
sen var vi till Malin en sväng och då tog jag med mej Simon hem,så jag,Moster och Martin får rå om han hela helgen.Ska givetvis hälsa på morfar också eller om han komer till oss.
Han har blivit så stor och duktig. Ska hjälpa till med allt. Göra mat,ställa fram på bordet, borsta tänderna är han noga med när man ger honom tandborsten.
Nu är han och moster till slalombacken och äter lunch,så jag har passat på att dammsuga,för han ska ju hjälpa till med det också.

Nu ska jag gå ut med mina vita vänner innan det blir dax för middagsmat.Ska steka fisk för det tycker Simon är jättegott.
Martin ,han har åkt till Stockholm på konfirmationsresa. Skulle visst till fryshuset och lyssna på nåt band som spela där,så han kommer inte hem förrän i natt nångång.

Har vart ut och tittat på stugor på Öland igen.Ska fundera en stund till få se om jag får råd att åka dit. Skulle va skönt att bara få komma bort ett tag,har inte vart på sem. på flera år.
Får räkna lite på det så får vi se hur det blir.

Ha det så länge.

1 kommentar:

  1. Ja tur att du klarade dig från magsjukan i alla fall. de gjorde jag också än så länge.. ja de blir väl en bra morot för martin, ja du att ha barn som sköter sig hela tiden de finns inte.. nåt blir de väl emellanåt.. ja vad kul att vara mormor och ha en att mysa med. ja hoppas att du kommer iväg till öland. hoppas att jag någongång får chansen att följa med dit. kram kram

    SvaraRadera