fredag 8 januari 2010

Kyligt,kyligt

Börjar bli trött på denna förb... kyla. Det går ju inte att sticka ut näsan förrän ögonfransarna fryser ihop som små isklumpar,men ut måste man när man har två vita som ska göra sina behov.
Tror jag ska skaffa "hundlåda" så dom slipper gå ut eller att jag slipper gå ut.
Men,men det är inget vi kan styra över,vädrets makter,alltså.

Idag har jag och Martin varit med Bella till veterinären i Ludvika. Hon har bronkit,så hon fick antibiotika och cortison som hon ska äta i 10 dar. Hon fick sprutor på en gång när vi var där,så hon är faktiskt bättre redan. Har inte hostat en enda gång sen vi kom hem.
Sen lämnade vi in Martins skidor på intersport,för ommontering utav bidningarna.Skulle vara klart i morron,så dom får Malin hämta ut.
Var väl och pussade på gullplutten också innan vi åkte hem. Han är så himla go,så det går inte att beskriva.Vill bara vara med honom och leka och gosa hela tiden ,men det går ju tyvärr inte.Kanske om jag vinner några miljoner.,då kan jag va hemma med honom.

Idag var det en tjej som hämtade vår finnspets Tindra.Hon skulle prova och ha henne och går det bra så får hon ett nytt hem hos henne.
Hoppas att det går bra och att hon får jaga mycket nu,men visst är det tomt men samtidigt skönt för mina hundar skäller inte så mycket nu.

När vi kom hem från Ludvika,så kastade jag ut julen. Det blev en herrans massa barr överallt men nu känns det bra och det blev lite ljusare och nu är det bara att invänta våren,men som det ser ut nu så lär det väl dröja.
Jag hoppas att det blir lite mildare snart så det går att ta långpromenader med hundarna.
Gjorde tacos som vi åt när vi tittade på "Let`s dance". Marie och Michaela kom hit en sväng också.


På söndag åker jag till Åland med kören. Det ska bli kul,hoppas jag.Conny har lovat att se efter mina hundar ,så det är ju bra med tanke på att Bella behöver sin medicin.
Jag hör av mej när vi kommit hem om hur resan har varit..

Nu ska jag krypa i säng,för i morron är en ny arbetsdag,delad tur igen. Börjar kvart i sju i morronbitti så jag skulle ha lagt mej för länge sen.

Hasta lavista.

1 kommentar:

  1. Ja inte kul nu när de är så kallt. Ha så kul nu när ni åker iväg med kören.. Ja han är söt lilla plutten. ska komma och hälsa på när han kommer nästa gång om de inte är kallt fortfarande då åker jag ingenstarns..
    ha de bra kussen kram kram

    SvaraRadera