söndag 17 januari 2010

Åland...

Så har man då varit till Åland med en massa körsångare. Buss kom och hämtade på GDG plan på söndag förmidda. Det var folk med från både D-J och Nås.
Klev på båten kl 17 och kl halv sju så var det work shop med The Real Group. Helt fantastiskt roligt och dom är ju otroligt proffsiga. Det höll väl på i en och en halv timme,sen kl nio så åt vi smörgåsbord. Vilken mat! Det var hur gott som helst och man äter ju mer än vad man behöver för det är så gott.
Kl midnatt så uppträdde Nanne Grönwall,vår svenska Tina Turner.
Hem resan var lugn och det vågade ingenting som tur va. Blir så himla dålig när det vågar.
Kl 11 uppträdde The Real Group och det var helt fantastiskt.
Sen satt vi i fören och tittade ut över Sthlms skärgård och åt räksallad. Det var så stilla och solen sken över snötäckta sommar villor,det var riktigt vackert.

Kom hem i skaplig tid,kl kvart över 9. Som tur va så var jag ledig i två dar sen och det var skönt att man inte skulle upp och jobba.


Vad har hänt mer då? Ja,inte så mycket. Livet går väl sin gilla gång med arbete,mat och vila,hundar som ska ut och göra sina behov.
Tur att det har slagit om i vädret så det går och vara ute ett längre tag nu . Har gått i skogen i skoterspåren och det är så skönt både för mej och hundarna.
Var ute igår och det var så tyst så man hörde bara knarret under skorna och stannade man upp en stund så var det så tyst att det nästan var lite spöklikt,det bara susade lite i trädtopparna.

Nu ska jag lägga i en tvättmaskin så vi har nåt rent att ta på oss till veckan,har inte tvättat på en hel vecka,tror jag.
Plocka lite i vissa skåp ska jag också göra,kanske, ringa min dotter och höra hur det står till i Ludvika och med mormors gull. Har inte träffat han på hur länge som helst,känns det som. Tror det var en veck sen,men det är för lång tid. Måste nog åka dit snart.

I går var jag ut på nätet och tittade på stugor på Öland till i sommar,men det är ju så himla dyrt. Mellan sex -sju tusen för en vecka däe man får ta hundarna med sej. Hundarna måste ju med annars kan jag inte åka nånstans. Får väl se hur det blir. Har fått lite tips om Åland också men vet inte om man får ta hundarna med sej.
Ah,det löser sej. Annars så får vi väl stanna hemma och hitta på nåt.

Ha det bra alla som läser min blogg.
Tjillivippen.

1 kommentar:

  1. Vilken jättefin blogg du har!! Å vilken fantastiskt fin bild på hundarna!! Kära nån var fina de är!
    Jag kommer att följa dig på din blogg, det ska bli jätteroligt!
    Varm kram Maria i Gonäs

    SvaraRadera