måndag 28 december 2009

Snöyra

Hujedamej vad det snöar och yr runt husknuten. Riktigt mysigt,faktiskt.
Så var den här julen över för den här gången. Hade inte den där riktiga julkänslan men det gick bra ändå. Var väl lite tråkigheter dan före julafton men så blir det när vissa inte kan låta bli starkvaror.
Jag satt och spelade bingolotto i min ensamhet och trodde väl att jag skulle vinna nånting,men så blev det inte.
Julafton: Gick en långpromenad med hundarna i skogen så dom fick springa lite i snön. Gick in till Eva på vägen hem och fick lite julmat. Där fanns redan Conny och Martin. Maria jobbade i slalombacken.
Kl halv fyra gick jag och hundarna hem för att fortsätta upp till syrran för fortsatt firande.
Fick julmat igen. Phu,man äter ju som en tok när det är jul. Allt är ju så gott.
På kvällen kom även Malin,Tommy och Simon till moster. Diana Micke och lilla Elin var också där och Erik har kommit ända erån Skåne. Kul att träffa han igen. Blir inte så ofta.

Julklappar delas ut,men Simon brydde sej inte så mycket i paketen,han var mer intresserad av akvariet som moster har.

Juldagen: Upp kl kvart över fyra på morron för färd till kyrkan på julottan som börja kl sex. Kören skulle vara där tidigare för övning.
Hem och sova en stund innan kvällsjobbet. Kände mej lite dåsig hela kvällen på jobbet,men det gick bra ändå.

Annandan:Jobbar hela dan från halv8-halv5. Malin och Simon åker hem idag. Dom kom ner till jobbet så jag fick gosa lite innan dom skulle åka.
Gjorde inte så mycket på kvällen annat än titta lite på tv. Skulle ju upp och jobba igen på söndag.

Söndag: Jobbar delad tur idag.6.45-12. Sen halv5-20.45. Usch,jag är så trött på dessa delade turer man känner sej så sliten.
Sen är man ledig bara en dag, så går det hela veckan igen. Hinner ingenting när man bara är ledig en dag. Det tar ju för sjutton den dan och försöka vila upp sej,så ska man upp på morron igen och jobba fyra dar.
Men jag ska väl inte klaga. Jag har ju iallafall ett jobb att gåtill. Det finns ju dom som inget har och det är nog inte så roligt det heller.

Som sagt,idag är min lediga dag som jag har vikt åt att tvätta, ta reda på en stor tvätthög,skriva räkningar(så var den lönen slut) och skiva lite i min blogg.
Nu ska jag snart börja med maten sen blir det en promenad igen i det fina vintervädret med vovsingarna.

Vi hörs.

1 kommentar:

  1. Ja du har haft fullt upp över jul du kussen, ja fy att jobba dessa delade turer låter inte kul. ja kussen hoppas du får ett bra nytt år kram på dig kicki

    SvaraRadera