lördag 19 december 2009

Dåligt,ja vet

Fy på mej. Har inte vart in och skrivit nånting på flera veckor,men jag hinner inte och för det mesta är datorn upptagen tills långt in på natten,och då orkar jag inte,men nu är jag själv en stund,så jag får passapå.

Det har väl hänt en hel del sen sist jag skrev,men jag kan inte ta upp allt,då får jag sitta hela natten.
Har iallafall julhandlat klart med julklappar. Det är inte lätt att veta vad man ska köpa nu när barna har växt upp,men lite blev det iallafall.
Det mesta blir ju till Simon och till lilla Elin.
Så har vi haft julkonsert också i kyrkan,det kom faktiskt bra med folk och lyssnade.
Lucia firande med jätteduktiga ungdomar som ssjunger otroligt bra för att vara så få.
Så fick kyrkokören Lions kulturstipendie på 5000 kr. Jätte kul.

Vi har vart,eller är tills på tisdag, hundvakt åt Marias kompis i Falun,som är utomlands. En liten terrier på 14 veckor. Ett riktigt litet yrväder men jättesöt och go.
Har haft henne i 2 veckor.

Så har ju Malin och Simon bott hos oss i över en och enhalv månad när dom har fått rustat i badrummet. Det har vart så kul att ha dom hemma fast det har sett ut som ett bombnedslag varje dag,alla prylar som finns i skåpen har legat utspritt i hela köket men vad gör det. Det är ju mormors gull och nu är det så tomt när dom har flyttat hem igen,men skönt för deras skull.

Nu snart ska jag gå ut med hundarna,men jag gruvar mej lite för det är så himla kallt. -16 gr är det nu.Hundarna är inte heller förtjusta i det här kalla vädret,dom fryser om tassarna.

Nu i kväll ska jag göra räklåda som vi ska äta unger dansbandskampen.Få se vem som vinner.
Ska bättra mej med att skriva,fast det inte är många som är ute på min sida och kollar,men ni som är här kanske tycker det är kul.

Kramar till er som läser detta. Skriv gärna en komentar om vad ni tycker.

1 kommentar:

  1. Ja de var på tiden att man fick lite uppdatering av din blogg.. välkommen tillbaka kussen.. jag livet rullar på i ett rasande tempo emellanåt och då hinner man inte vara på nätet så mycket
    kram kram kicki

    SvaraRadera