söndag 23 maj 2010

Kära nån....

Nu är det länge sen jag var in här och skrev.Men jag har inte haft varken lust eller ork att skriva.
Det har varit en kall och lååång vinter men nu börjar det att se ljust ut igen,med en fin vår och förhoppningsvis en skön och varm sommar.
Tittade nyss i almanackan och såg att det är bara 5veckor kvar tills jag får semester.Det känns väldigt skönt,men det känns konstigt.
Det är ju inte länge sen snön försvann och så helt plötsligt ska man ha semester.

Det har väl hänt en del saker i vinter och i vår. Blivit ensam efter en separation från barnens pappa efter 25 år.Ett gemensamt beslut som känns bra både för mej och för honom,tror jag.
Har ju mina vita ulltussar och mina barn och mitt kära barnbarn att ta hand om så ensam är jag ju inte ändå.
Maria har sökt som au pair i USA nu i sommar.Hon hoppas att komma iväg så fort som möjligt.Är glad för hennes skull,men den dan hon sticker så blir det nog många tårar som kommer att fällas.
Har ju själv vart iväg när jag var 20 år så jag vet att det kommer att bli ett äventyr och en resa som hon kommer att bära med sej hela livet.
Förstår nu hur min mamma måste ha kännt sej när jag for iväg.
Idag finns ju internet och mobiler som inte fanns i samma utsträckning när jag for, så vi kan ju hålla kontakt på ett helt annat vis idag.

Den här helgen har min lille son konfirmerat sej,så det har vart kyrkan hela helgen.
Släkten kom och åt smörgåstårta på lördag 22/5 och vi hade en himla tur med vädret.
Samma dag var det även folkrace nere i Tyfors så Martin var lite sur att det skulle va samma helg som konfirmationen,men så är det ibland,allt på samma gång.
Idag,söndag,så blev det nattvarden.Det var flera år sen jag tog den,men idag blev det av.
Blir väl ingen bättre människa för det,men man kan få tro det iallafall.
Nu ska jag tända grillen.Det är så gott med grillat kött och en god sllad och potatisgratäng till.Mums
Ska försöka att skriva lite varje dag så det inte blir så långt att läsa,för det kan bli tråkigt då.


Hej för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar