söndag 15 november 2009

Trist

Usch,vad jag hatar detta väder. Grått och trist hela dagarna,man blir så himla trött.
Nu längtar jag faktiskt efter snö,så det blir lite ljusare och gärna nån minusgrad för hundarna blir så jäkla skitiga när dom är ute.
Igår när jag var ut med dom,så hade Tindra (finnspetsen) hittat nåt mumsigt som hon kom med.
Brukar ha dom lös när jag går i skogen så dom får springa av sej lite.
Hon hade hittat,troligen en luftstrupe från en älg,som hon hade mumsat på,så nu kom hon till mej med det som var kvar.
Gissa om det såg äckligt ut,men jag fick fsktiskt ta av henne deninnan jag kopplade henne och gick hem.
Ni kan ju tänka er hur hon blev i magen på natten!
Torkade upp en spyblaffa som inte hade smält i magen och på natten fick Conny torka flera skit högar. Ha,ha.

Har för övrigt jobbat hela helgen, kvällpå fred,halv 8-halv5 på lörd och idag sönd gör jag delad tur. Det är såå tråkigt att göra delad tur.
Dom där timmarna man är hemma hinner man inte så mycket.
Idag sov jag i en och en halv timme när jag kom hem kl 12,var så jäkla trött, sen gick jag ut med hundarna i skogen en timme,det var faktiskt skönt fast vädret är så grått,blev lite piggare faktiskt.
Nu ska jag spela yatzy med min lille son sen ska jag äta innan jobbet kallar igen.

Hej på er så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar